ما

آزاد

ما

آزاد

دیوانه ترین دانشمندان جهان

لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به معرفی ۱۰ نفر از نابغه های تاریخ بشر می پردازد که در عین ارائه ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند

دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشر به عنوان بزرگترینها به ثبت رسیده است در زمان حیات خود نسبت به دیگر افراد به گونه ای غیرعادی به شمار می آمده اند. این افراد با هوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیرعادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند

نشریه علمی لایوساینس به منظور معرفی این افراد که در دوره خود از برترینها به شمار می رفته اند، طی گزارشی جالب لیست ۱۰ نفر از این دانشمندان که به دلیل بالا بودن بیش از حد سطح هوشی از نظر بسیاری از افراد زمان خود دیوانه به شمار می رفته اند را با عنوان “لیست ۱۰ تن از دیوانه ترین دانشمندان جهان” منتشر کرده است

ادامه مطلب ...

یک دختر ۱۸ ساله انگلیسی با سه قلب زندگی می‌کند

دختر ۱۸ ساله انگلیسی در سینه سه قلب دارد.


یک دختر ۱۸ ساله انگلیسی با سه قلب زندگی می‌کند که یکی از آنها قلب خودش و دوتای دیگر پیوندی هستند.



ادامه مطلب ...

فکر می کنید این لاکپشت چرا این شکلی شده؟

لاک پشت بیچاره در زمانی که کوچک بوده وارد یک حلقه پلاستیکی شده که در اقیانوس شناور بوده و دیگه نتونسته ازش خارج بشه. در نتیجه این شکلی رشد کرده و دیگه توانایی لاکپشت در قایم شدن توی لاکش رو از دست داده و نه می تونه شکار کنه و نه دفاع. این تازه یک نمونه ست از قربانیهای بی زبون این زباله های ما...


چیدمان حروف کیبورد

این طرز قرار گیری حروف توسط فردی به اسم کریستوفر شولز (**Christopher Sholes**) ابداع شده. کریستوفر شولز که به عنوان پدر ماشین تحریر شناخته میشه، فردیه که اولین ماشین تایپ مدرن رو اختراع کرد. اولین ماشین تایپ بر اساس حروف الفبا ساخته شده بود و هنگامی که یه دکمه فشرده میشد، توسط یه میله ی آهنی به جوهرآغشته، اثری بر روی کاغذ ایجاد میشد. ولی اگر تایپیست با سرعت زیاد تایپ میکرد بعضی مواقع این میله های آهنی به هم گیر میکردن و باعث از کار افتادن دستگاه تایپ میشد. برای همین شولز برای اینکه بتونه از درگیر شدن این میله ها با هم جلوگیری کنه و در واقع بتونه تاخیری تو کار تایپیست برای پیدا کردن حروف ایجاد کنه، 6 سال وقت گذاشت تا بتونه بهینه ترین حالت چینش حروف رو برای جلوگیری از گیر کردن میله های رابط در سال 1878 پیدا کنه.****سپس همین سیستم **QWERTY** وارد کامپیوترهای معمولی شد، چون احتمالا هزینه ی آموزش مجدد تایپیست ها زیاد میشد و مردم عادی نیز به این چینش عادت کرده بودن.
**البته **QWERTY** تنها سیستم موجود برای چینش کیبورد نیست. سیستم های دیگه ای نظیر **Dvorak** و **Colemak** هم وجود داره.
**سیستم **Dvorak** در سال 1936 توسط فردی به همین اسم طراحی شد. هدف وی از طراحی افزایش سرعت تایپ با نزدیک هم آوردن حروفی بود که بیشترین کاربرد را توی زبان انگلیسی داشتن. به طوری که حدود 70 درصد متن تایپی توسط ردیف وسطی انجام میشه در نتیجه اتگشتان مسافت کمتری رو طی میکنن و این باعث افزایش سرعت تایپ میشه. اگه علاقه دارید که این سیستم تایپ رو امتحان کنید میتونید با رفتن به قسمت تنظیمات زبان و **Layout**، چینش **Dvorak** رو اضافه کنید و همچنین از این آموزش برای حرفه ای شدن استفاده کنید !**سیستم **Colemak** هم با مبنا قرار دادن سیستم **QWERTY** و تعویض تعدادی از حروف سعی در کارآمد تر کردن تایپ با افزایش حروف اصلی در خط وسط داشت. نحوه ی 
چینش این سیستم رو میتونید در اینجا ببینید.* 

*ضمنا میدونستین بزرگترین کلمه ای که میشه تنها با استفاده از حروف یک ردیف کیبورد نوشت کلمه **Type Writer** یا همون ماشین تحریره !*

ایتام را فراموش نکنیم در این ایام رمضان.

آیا دوست داری دلت نرم و آرزویت برآورده شود؟ بر یتیم ترحّم کن و دست محبّت بر سر او بکش و از غذای خود به او بخوران تا قلبت نرم و حاجتت روا گردد...


ایجاد سخت ترین سودوکوی دنیا


یک ریاضیدان فنلاندی با ابداع یک نرم افزار جدید موفق شده است سخت ترین جدول "سودوکوی" دنیا را با 23 خانه پر شده ایجاد کند.


شرکت Efamol، تولیدکننده انتگرال گیرهای "امگا-3" و یک ریاضیدان فنلاندی به نام "آرتو اینکالا" نرم افزاری را ایجاد کردند که الگوی این جدول اعداد ساخته است.

آرتو اینکالا برای ایجاد این جدول سه ماه وقت صرف کرد. وی در این خصوص توضیح داد: "افرادی می توانند با سه یا چهار ضربه شانس این جدول را در 15 یا حداکثر نیمساعت حل کنند اما به طور معمول و با استفاده از منطق، صبر و دقت ما می خواهیم آن را حل کنیم اما هنوز هیچکس موفق نشده است آن را حل کند."

براساس گزارش دیلی میل، حل جداول سودوکو به عنوان یک مد در سال 2005 از ژاپن به سایر نقاط دنیا رسید اما در حقیقت ایده اولیه این نوع جدولها را "هوارد گرانس" معمار آمریکایی در سال 1979 ارائه کرده بود.

سودوکو یک بازی منطقی است که از یک جدول 9 در 9 خانه ای تشکیل شده که توسط حل کننده با شماره های یک تا 9 پر می شود. در هر ستون عمودی یا افقی تمام این اعداد بدون تکرار باید وجود داشته باشند.

در جدول "آرتو اینکالا" 23 خانه از این 81 خانه پر شده اند و برای تکمیل سایر خانه ها تنها یک راه حل ممکن در نظر گرفته شده است.

مخترع این جدول افزود: "فکر می کنم که محبوبیت سودوکو هم به دلیل سادگی قوانین و هم به دلیل سرگرم کننده بودن آن باشد. به هر حال من درحال کار بر روی یک جدول باز هم مشکل تر از این هستم."

در سال 2006 برخی از ریاضیدانان دانشگاه هلسینکی سودوکویی را اختراع کردند که در مدت 24 ساعت حل شد.